Poročilo drugega projektnega sestanka Erasmus+, Leader in Me
Nizozemska, 20. 11. – 24. 11. 2018
V šolskem letu 2018/2019 smo na ETRŠ Brežice dobili nov projekt mednarodnega sodelovanja med šolami KA2. Koordinator je šola Maricolen iz Maldegema (Belgija). Sodelujejo še I.I.S.S. LICEO ADRIA-BALLATORE (Italija), šola Sint-Lutgardis (Belgija), Rigas Juglas vidusskola (Latvija), Gymnasio Geraka me Lykeiakes Taxeis (Grčija) in Marcel Koning producties (Nizozemska). Cilj projekta je izobraziti dijake in zaposlene v smislu poznavanja »sedmih navad zelo uspešnih ljudi« in samoiniciativne izvedbe dogodka na naši šoli. To lahko poteka v okviru razreda, šolske skupnosti ali združevanja na podlagi skupnih interesov. Program odlikuje povečano zadovoljstvo bivanja v šoli, boljši učni rezultati, večja motivacija in aktivacija ter izboljšana samopodoba. Program razvija kulturo šole in zato tudi večjo pripadnost.
Prvo srečanje je bilo v Belgiji, kjer so bile predstavljene vsebine programa Leader in Me, ki ga uspešno izvajajo na šolah v ZDA in VB pod okriljem inštituta Franklin Covey. Predstavljene so bile paradigme in aplikacija programa na treh belgijskih šolah (izvedba dobrodelnih aktivnosti, šolski zbor, čiščenje avtomobilov). Vse aktivnosti načrtujejo učenci samostojno, in s tem razvijajo kompetence, ki jih potrebujejo v življenju in kasneje pri delu. Filozofija sedem navad zelo uspešnih ljudi je tako po avtorju knjige Franklinu Coveyu primerna ne samo za svet dela, temveč tudi za področje izobraževanja, saj deluje proaktivno v okolju medsebojnega sodelovanja. Smo prva slovenska šola, ki ji je bil predstavljen ta model.
Drugo srečanje je bilo na Nizozemskem organizirano v smislu izobraževanja in lastne interpretacije teh sedmih navad, ki vključujejo proaktivno miselnost; oblikovanje ciljev delovanja pred samo akcijo; postavljanja najpomembnejših stvari na prvo mesto in tedensko planiranje aktivnosti; delovanja v okolju WIN – WIN miselnosti, kjer je vsega dovolj za vse, če se le znamo dogovoriti; znati poslušati sogovornika empatično brez obsodb, primerjanj in svetovanja; kreativno sodelovanje pri iskanju kompromisov skozi vrednotenje predlogov; vzeti si čas tudi zase in zajeti bistvo.
Udeleženci smo v treh dneh šli skozi proces predstavitve, razmišljanja in vrednotenja. Sodelovali smo timsko pri primerjavi izobraževalnih sistemov in praks, vrednotili ter se dopolnjevali. Na koncu smo izdelali predlog dogodka, ki bi ga lahko po pravilih »Leader in Me« izvedli dijaki na naši šoli popolnoma samoiniciativno.
Nekaj praktičnih predlogov je predstavila latvijska šola, ki izvaja program že šesto leto. V januarju 2019 si bomo to lahko ogledali v okviru tretjega srečanja, ki se ga bosta udeležila dva učitelja in dva dijaka naše šole.
Elena Mlakar
Koordinatorka Erasmus+
ETRŠ Brežice